2024 | Přírodovědná učebna | Zeleneč
Zadáním bylo vytvořit novou učebnu přírodních věd s využitím starých nepoužívaných prostor. Učebna tak vznikla odstraněním původních nepoužívaných toalet, kabinetu a spojovací chodby. To pohodlo ke vzniku tak velkorysého prostoru, který propojuje přírodovědnou laboratoř, pro praktickou výuku, s teoretickou učebnu přírodních věd.
Prostor je vybaven světlým, esteticky čistým, nábytkem v šedých a bílých odstínech doplněn hřejivou překližkou, která jinak sterilnímu prostoru laboratoře, dodává na útulnosti. Dominantním prvkem učebny je rozměrná zelená stěna, která slouží k praktické výuce.
Celý výukový prostor byl navržen s maximálním ohledem na využití praktické výuky. V laboratoři se tedy nachází rozměrné vitríny, pro vystavení různých exemplářů. Vitríny mají zároveň funkci transparentnosti prostoru. Jde o propojení s chodbou a žáci tak mohou nahlížet co se děje uvnitř učebny, anebo naopak na chodbě. Dalším prvkem praktické výuky je zelená stěna z originálních betonových tvárnic, ta umožňuje dětem pěstování svých vlastních rostlinek během výuky. Zároveň tento prvek zlepšuje mikroklima interiéru.
Žákovské laboratorní stoly v sobě ukrývají elektrifikaci a úložné prostory pro mikroskopy. V těch kantorských se nachází laboratorní dřez, úložné zásuvky na drobné exponáty či pracovní pomůcky. Nechybí také propojení s multimediálními displeji, které se zde spojují funkce tabule a plakátů.
Část teoretické učebny je navržena jako prostor pro frontální výuku. Učebna je vybavena ergonomickými židlemi, ty podporují dlouhou soustředěnost žáků.
Cílem nové učebny bylo vytvoření co nejlepšího prostředí pro podnícení zájmu žáků o přírodní vědy a poskytnout jim prostředí, ve kterém mohou rozvíjet své dovednosti a znalosti.